Mesaj dur al unui profesor din Franţa pentru elevii români


Ana Maria Constantin

foto: Facebook

Ana-Maria Constantin, este doctorand la Universitatea din Poitiers (Franța) și la Universitatea Alexandru Ioan Cuza din Iași. În prezent predă la un liceu de prestigiu din hexagon. Ea a postat pe Facebook o analiză comparativă asupra sistemelor de educaţie din Franţa şi România.


”Nu știu câți dintre voi aţi văzut filmul ,,Liceenii”. Era o frântură din educația care a dispărut acum 25 de ani. S-au dus regulamentele școlare dure, s-au dus uniformele obligatorii și profii exigenți. Eu încă am mai prins câțiva, în anii ’90, în fața cărora îmi mănânc unghiile, ba mai ziceam și-un „Tatăl nostru” de frică să nu mă scoată la tablă.


Azi, profesorii se plâng că elevii nu mai învață, că sunt mai bine îmbrăcați ca ei, că la școală se face parada modei, atunci când elevii catadicsesc să vină la școală. Dar nu vă spun mai multe, pentru că știți și voi cam cu ce se mănâncă școala românească, cu milioane de absențe și promovabilitate mediocră la Bacalaureat de când s-au pus camere video care inhibă inspirația.


Nici să fii la catedră nu e mai bine, pentru că rezultatele dezastruoase le sunt imputate profesorilor. Dacă se chiulește, e vina lor, că nu știu să țină un curs care să-i atragă, care să le mențină interesul treaz, care să-i țină la școală și să nu-i trimită pe stradă sau prin baruri. Dacă nu se învață e tot vina lor, a profesorilor.


Aceasta era situația când încă eram profesoara în țară. Acum lucrez din nou în învățământ, în Franța, la Lycée de La Rochelle.


Pentru că, un liceu care se respectă are o reputație. Reputație care se construiește în ani și cu mult efort. Reputația se face pe baza rezultatelor de mai sus, dar și prin absolvenții săi. Absolvenții trebuie sa continue studiile sau să fie angajați. Pentru a ajunge la studii universitare sau angajatul ireproșabil, liceul nu se joacă cu regulile. Regulamentul este foarte dur și dacă vă povesteam de ,,Liceenii”, nu o făceam întâmplător.


Toată lumea are uniformă. Uniforma este obligatorie. Obligatorie este și coafura fetelor, un coc micuț, ca și barba permanent rasă a băieților. Obligatorii sunt și pantofii negri cu toc de trei centimetri pentru fete. Balerinii nu sunt acceptați, cum nu sunt permise nici tocurile mai mari de trei centimetri. Cine nu se încadrează este exclus de la cursuri sau mai bine zis, trimis acasă să se schimbe. Dacă ai reușit să treci de prima selecție de la poartă, te poate trimite acasă orice profesor sau Consilierul Principal Educativ care răspunde de Viața Școlară. Și apoi, e problema ta dacă rămâi cu absențe nejustificate. O să regreți cu ocazia consiliilor clasei care se reunesc la fiecare sfârșit de semestru pentru a analiza situația școlară și disciplinară a tuturor elevilor. Acolo, în ședință, de față cu toți profesorii și directorii, absențele, excluderile, abaterile disciplinare sunt tocate mărunt. Dacă exagerezi, poți fi sigur că n-o să ai o diplomă pe care să scrie Lycée de La Rochelle Ci o diplomă oarecare, fără prea multă valoare.

 

Articolul integral pe CATCHY.RO

 




Adaugata pe : 13 Ianuarie 2016.


← Înapoi




*Toate campurile de mai jos sunt obligatorii


Enter Code >



Ce ne-au spus altii ...
67 comentarii

De la : PAUL SNAIDER

26 Septembrie 2016

" Felicitari stimata doamna profesoara ! Poate, poate cele relatate vor ,, intra " si in urechile ministrilor cu pricina ! Am folosit pluralul pentru ca la noi se schimba ,, seful " cam la doua luni ! Candva sistemul de invatamant romanesc era luat ca model ! Succes pe mai departe ! "

De la : GRATIELA

25 Septembrie 2016

" Probabil doamna profesoara vorbeste despre un liceu privat, dar in liceele publice situatia este sub orice critica. Profesorul nu este respectat asa cum ar trebui,elevii nu au teama de nimic si nu sunt constienti ca numai invatand ,aici ai sanse sa te realizezi profesional.Comportamentul adolescentilor,in general,lasa de dorit,in fuctie si de zona si profilul liceului. "

De la : ANONIM

24 Ianuarie 2016

" Alta comunista... "

De la : DUMITRU

20 Ianuarie 2016

" bun seara ,de unde pina unde un celebru liceu din Franta La Rochelle ,liceu cu acest nume nici nu exista in acest oras ,nici un liceu din zona nu este in clasamentul celor mai bune licee din Franta ( top 50) ,in Franta vrei sa inveti inveti ,in Romania la fel nimeni nu te obliga ,sa nu uite distinsa profesoara ca face parte si ea din sistemul romanesc pe care il blameaza si are o mare vina ,nu conteaza cite diplome ai si doctorate conteaza respectul si dragostea de Romania , care multi o blameaza dar uita de unde au plecat ,cred ca liceul cu uniforma este hotelier deci nici o brinza cu diploma obtinuta ,conteaza continuarea pregatirii si specializarile pe care le fac in continuare ,cind vine cineva la interviu conteaza diploma sau ce stie sa faca ,in hotelier si restaurante est plin de etrangerii ,fiti mindri ca sunteti romani si nu uitati de unde ati plecat si format "

De la : DRAGOS

20 Ianuarie 2016

" @Alexandru Bogdan Respect domnule! Chiar am citit articolul venind de pe Facebook fiind postat de unul din prietenii mei. Cand am terminat de citit aproape ca mi-a explodat creierul si nu mai eram pregatit de a mai citi si comentariile. Norocul meu ca acest comment al dumnevoastra parca mi-a citit gandurile si le-a asternut aici. Asa rabdare sa scriu un mesaj asa lung, nu mai am de mult. Dar nu pot sa spun decat ca nu ma asteptam sa mai existe o alta persoana pe aici cu aceleasi idei cu ale mele. Foarte bine punctat. "

De la : FLORIN

17 Ianuarie 2016

" Scoala este un site care se numeste Olympiade Internationale de Mathématiques http://www.imo-official.org/hall.aspx intrati si faceti un calcul de cate ori a luat locul I Romania si de cate Franta sau Germania cam la fel dar sa vedem cata populatie are Franta si ve-ti vedea ca la noi este un geniu la fiecare 200.000 iar in Franta in jurul unu la 1.100.000 si asta din 1959 de la prima olimpiada si cati din olimpicii europenii sunt francezi, germani etc si cati sunt copii din fostii emigranti. Cat despre BAC sau examene nu putem compara statistic deorece la noi se dau la alt nivel , in Franta la echivalentul Scolii profesionale la examenul final se da intrebare din regula de trei simpla pe cand la noi aceasta se face in clasa a VI. de aceea la noi este un procentaj scazut..Coleg de-al meu de munca in Franta cu functie de decizie un SMS din doua il scrie gresit....am si eu greseli dar eu sunt "tiganul" care a venit din romania si nu avem 300 de ani de scolarizare ca natiune......are dreptate intr-o singura privinta scoala nu mai este ce era in ani 60-90 DAR sa speram ca nu se va ajunge ca in occident cu calculatorul pe masa, anul trecut am auzit de o propunere de modificare a notelor in Franta adica chiar daca este gresit va fi puncat in cazul ca a gresit dar a fost aproape de "adevar" mai pe scurt 4+4=7 (admis ca a fost langa 8) bucurestiul este in ungaria (admis orcum in estul europei) va pun un link https://www.facebook.com/pix.geeks/videos/10153134538173469/ la sfarsit se vede nivelul de caliatate la bac (nu nivelul de promovabilitate) mai mult de jumatate au gresit "

De la : LILIANA

17 Ianuarie 2016

" de copii romani olimpici am auzit! de absolventi care acum lucreaza afara, in domeniul lor, care si-au gasit sau au fost "luati" inca din facultate, am auzit! dar de francezi n-am auzit! in alta ordine de idei, crezi ca se observa din mers ca un toc are 3 cm sau 4? sa fim seriosi! te-ai gandit cumva, madam, ca aici poate nu toti parintii si-ar permite acea uniforma? ca sunt a naibii de scumpe! parerea mea e ca daca vrei sa inveti, inveti si la lumina lumanarii! si in chiloti! "

De la : DIACONESCU

16 Ianuarie 2016

" Doamna profesoara cred ca lucreaza intr-o scoala de francmasoni. Eu locuiesc in Franta de 11 ani, sotia este profesoara de franceza in sistemul de invatamant, de stat, deci nu privat, si nu am auzit de asemenea minuni.Fiul meu este in scoala franceza de 9 ani, de la varsta de 2 ani. Are o medie de 19 din 20, dar nu este la nivelul unui copil educat intr-o scoala, buna, romaneasca. Deci, elevii(scoala generala,clasele5-8) in Franta se p... pe profesori, fumeaza in scoli, consuma droguri, alcool, nu raman corigenti, nici repetenti (decat daca vor parintii). Toti au examenul de capacitate, de bacalaureat! Atunci, care este diferenta? Doamna profesoara mananca un mare rahat...si probabil este amanta directorului si, lucreaza pentru imaginea scolii. "

De la : ETIENNE CRISTINA

16 Ianuarie 2016

" Ca si cadru didactic ce lucreaza cu francezi, (dar nu in Franta) ,te intreb stimata doamna parvenita, de ce numara pe degete ( unii francezi) ,de ce nu sunt capabili sa-ti explice o regula gramaticala sau de ortografie din dulcea lor limba , de ce se uita la tine ca la OZN-uri cand le spui despre adjective, pronume etc?! Sunt si in Romania licee ce au si -si respecta reputatia! A nu confunda graul cu neghina! Lasa-ne cu lectii de parvenitism ieftin si stai mata la Rochelle! Nu reprezinti o pierdere pt Romania ! Francezii sunt buni "parleurs" ca economia......noroc ca au vecini buni (Elvetia si Germania) care-i primesc sa lucreze! "

De la : RODICA SABO

16 Ianuarie 2016

" Sunt cu totul de acord cu cele spuse de tanara profesoara , democra?ia prost în?eleas? a adus înv???mântul acolo unde e azi. Mini?trii toti care s-au perindat la Ministrrul culturii , au schimbat multe lucruri bune numai de dragul schimb?rii fara a se gandi la consecin?e. INTR-adev?r"liceenii" e in etalon de conduita in ceea ce ar trebui sa însemne scoala! "

De la : ALEXANDRU BOGDAN

16 Ianuarie 2016

" Pai ne dati de exemple Franta? V-ati trezit 200 ani prea tarziu. Mai bine dati exemplu Egiptul ca pentru asta e 4000 ani prea tarziu. Sic transit Gloria mundi. Mai trageti cu ochiul la lumea anglo-saxona ca acolo-i eficienta si viitorul. Ca Franta cu 10% din populatie angajata la buget, sta economic la coada, dupa Grecia si Italia. Politruca asta care ranjeste spune numai traznai. Frica de profesori in anii 90? Ma intreb daca o fi facut scoala. Sa fi vazut cum era in anii 60. Lasa prostiile madam ca pedagogie cu bata este “Bon pour Orient “. Mai citeste-l pe Domnul Trandafir, dac-ai auzit de el. Nu conteaza promovabilitatea ci transferal de cunostinte si deprinderi. Tanara generatie este pragmatica. Stie ca 90% din cele ce se predau sunt complet INUTILE pentru viata ( in Franta ca si in Romania). Ca 30% din profesori sunt SUPLINITORI NECALIFICATI dar omnipotenti care predau si matematica si biologie si latina. BTW am aflat ca fiul meu a facut prin clasa VIII-a niste Latina. Dar n-a tinut NICI O ORA; faceau romana ca era pe vremea evaluarilor nationale. Cum o fi pus profesoara nota la Latina? Ex burtos. Iar daca matusica asta spunea “Tatal Nostru” in anii 90 sa n-o scoata la tabla, inseamna ca a trecut prin scoala ca si gasca prin apa. Da nu stiu daca acestea sunt de mintea ei. Ca reforma in invatamant trebuie sa inceapa cu curricula (vezi doamna ca nu-i de la partea dorsala). Dar ar rezulta o populatie civilizata si culta, care ar dezvolta o patura mijlocie, ca in spatial euro-nord atlantic. Ceea ce nu se vrea. Ca spre groaza lui Zambici le-ar da un sut undeva baronilor. Si nu s-ar mai lasa calarita de tigani. Iar daca din toata educatia care se face in Franta a inteles numai pe aceea cu uniforma, trimisul acasa si critica in fata colectivului a la Tania Komsomolista si gazata de perete “ Asa nu!”, apoi este de toata jalea. Iar daca asta este tot ce-i important la Lycée de La Rochelle apoi este un liceu de tot rahatul care elibereaza diplome FARA NICI O VALOARE. Nu stiu cum se impaca lucrul in Franta cu faptul ca este si doctorand la Universitatea Alexandru Ioan Cuza din Ia?I; ca doctoratul, de o bucata de vreme este trecut la “studii universitare”. Si este CU FRECVENTA, conform legii. Pai madam ori minte, ori chiuleste, ori vorbeste prin somn. Poate-si da doctoratul in baseball, dar si acolo cu Copy-Paste, ca am mai vazut un caz. Rusine. Q.e.d P.S. Astept replici, ca din lupta contrariilor apare saltul calitativ. "

De la : GEORGIANA

15 Ianuarie 2016

" E absurd. Înv??atul nu sta în hainele pe care le poarta elevii sau felul cum î?i prind fetele p?rul. Sunt elevi cu rezultate foarte bune ?i în România, olimpici interna?ionali. "

De la : ALEXANDRA

15 Ianuarie 2016

" Comme par hasard, si eu traiesc exact in aceeasi regiune ca si Doamna profesoara care denigreaza invatamantul romanesc. Studiile lé'am facut in Romania , am plecat in Franta dupa facultate. Dar singura diferenta intre mine si colegii mei era faptul ca ei vorbeau bine franceza, Culmea. Intamplator mai lucrez si ca pedopsihiatru, deci am ceva cunostiinte in domeniu, mai ales ça lucrez intr-un centru specializat in esecul scolar. Mai am si copii la scolarizati, pe deasupra. In 99% din scoli (gradinita, scoli primare, gimnazii, licee) nimeni nu poarta uniforme . Profesorii sunt la fel de putin respectati si insultati. Cat despre coafura elevilor... Nici nu are sens sa vorbim... Intr'adevar aici elevii sunt évaluati in mod corect (iar, o medie générala de 7 echivalentul nostru, este considerata f buna). Ceea ce appréciez mult in Franta este faptul ca un elev are dreptul sa nu ii placa scoala, are dreptul sa fie ajutat mai mult decat ceilalti,. Exista profiluri spéciale in functie de ce vrei sa faci pe viitor. Nu sunt toti obligati sa dea BAC'ul. Exista clase spéciale, pt élevii in difiultate. Dar hai sa nu vorbim urat de un sistem ca cel don Romania, care nu este atat de deplorabil cum vor sa ne faca sa credem. Vorba romaneasca "Daca vrei sa inveti, inveti Oriunde". In plus Mme La Doctorande a uitat sa mentioneze traficul de "shit" mai àles in Regiunea La Rochelle si insulele din jur. "

De la : CRISTINA

15 Ianuarie 2016

" Îmi pare bine s? o v? rev?d pe d-na. Ana-Maria Constantin. Era psiholog la ?coala nr. 3 din ora?ul meu, iar fiica mea era elev? la acea ?coal?. Mi-au pl?cut proiectele doamnei psiholog ?i am admirat-o c? a încercat s? lupte cu morile de vânt ?i "mon?trii sacri" din sistemul nostru. Îmi pare r?u c? nu a reu?it s? schimbe ceva aici, în România... M? bucur c? a reu?it în carier?. "

De la : ANCA THIL

15 Ianuarie 2016

" Locuiesc de 20 de ani in Franta...descrierea doamnei profesoare este similara du experienta mea. Am 2 baieti in scoala catolica (colegiu si liceu), singura diferenta este faptul ca aici nu au uniforme.Tinuta este foarte corecta iar eventualele derapje sunt corectate rapid du purtarea unui halat mai...sobru ;)...deci nu exista practic tinute necorespunzatoare sau negocieri despre folosirea telefonului in clasa sau culoare.Tôt il este clar de la bin inceinceput iar elevii impreuna cu parintii semneaza acest regulament.Regulile sunt stricte incomparatie cu Romania de acum dar mi se par similare du cele de pe vremea mea...Diferentele dintre scolile publice si cele private sunt mari in Franta dar un elev bun si sarguincios poate reusi.Nu se pune deloc accent pe competitie discutiile cu profesorii sunt incurajate...Cei care nu de adapteaza pot pleca in sistemul public si chiar sunt orientati astfel scoala va avea reusita de 100% la bac.De fapt disciplina sau chiar severitatea sunt acceptate foarte bine de elevii scolii care realizeaza in liceu de diferentele de nivel intre o scoala severa si cellelalte din jir mai laxiste..ciudat ;).Controlul materiilor se face in sistem de foc continue asa golurile nu se prea aduna...Multumesc pt articolul doamnei profesoare pacat de lipsa de politete si limbajul grosier cu care unii se mai exprima. "

De la : GLADCOV PETRE

15 Ianuarie 2016

" Mesaj excelent! Am absolvit in 1959 liceul Nicolae Balcescu din Braila, pe care l-au urmat cativa dintre inaintasii nostri celebri. Am fost ultimul pe lista de 17 absolventi care au luat bacalaureatul in prima sesiune. Aproape toti ceilalti 16, ca si altii, neaflati pe acea lista au ajuns oameni foarte apreciati, inclusiv (si mai ales) in strainatate. Acum lumea se vaita la noi ca promovabilitatea la bacalaureat este mica!!! Tot invatamintul a devenit o fabrica de diplome si de scolarizare a sistemului de spagi si Pile - Cunostinte - Relatii (inclusiv pe baza de sex) si nu de EDUCATIE! "

De la : CONSTANTIN MUNTEANU

15 Ianuarie 2016

" Sunt din promo?ia 1964 a Liceului Internat "C. Negruzzi" - Ia?i, ast?zi, Colegiu Na?ional. N-am fost ?ef de promo?ie, dar pe aproape, medaliat la câteva Olimpiade de Fizic? ?i de Matematic?. Prima pedeaps? era s? fii tuns zero. Am primit-o, ba chiar ?i câteva mai m?runte. Dar, vorba lui Creang? "Cele rele s? se spele,/ Cele bune s? se adune." ?in minte doar ceea ce a fost bun: ?COALA ?i DISCIPLINA, dovad? c?-n ultimul meu roman, "St?pânul licuricilor", ap?rut la Ed. Inspirescu, am ca personaje de prim plan ?i elevi de la Negruzzi. Ce poate fi mai frumos ?i mai civilizat decât s?-?i aminte?ti cu drag de ?coal??! Nu acela?i lucru pot s?-l spun despre dou? licee din Piatra Neam?, unde au înv??at copiii mei... "

De la : MARIANA_DARGAU

15 Ianuarie 2016

" Articolul este excelent scris,comparatiile cu ce a fost adevarate(eu am trait toti anii de scoala in comunism si fie vorba intre noi atunci scoala era scoala, iar profesorii profesori in toate sensurile, si moral si profesional ) o singura observatie: camerele de supraveghere de la examene nu "inhiba inspiratia", ci inhiba spaga si copiatul," sporturi practicate in masa " in ultimii ani la noi. Un elev bine pregatit nu se lasa intimidat de niste camere, dar cum bine remarca cineva, in ultimii 25 de ani s-a facut o brambureala din metodele si materiile de stududiu, s-a incarcat in asa hal cu informatii materiile incat copiii greu asimileaza materialul predat. In vest materiile sunt mult mai "aerisite" si informatiile mai explicite si mai usor de asimilat. La ei se pune accentul pe contributia copilului , la noi pe memorarea unor texte luate de pe internet "

De la : MIRELA.MATEICA

15 Ianuarie 2016

" Eu cunosc elevi extraordinari , profesori de excceptie . licee foarte bune in orasul Cluj unde locuiesc.... dar sa fim seriosi ca nici in Franta nu toate liceele sunt de elita, ca de altfel si la noi. Cum iesim din tara , cum nu ne mai place nimic in Romania. Dar oare d-na asta profesoara nu tot in Rmania a fost educata ? Avem multi olimpici internationali , multe premii luate la alte concursuri internationale , dar care din pacate sunt ineficient mediatizate. "

De la : IONEL

15 Ianuarie 2016

" In Romani este si o meteahna a societatii - concurenta de-a dreptul patologica sa fiu eu primul!!!! (vine cred de la cozile comuniste) In scolile normale nu exista intrebarea : " da ala cat a luat" Asa cum nici un parinte nu se opune regualmentului scolar - vezi introducerea uniformei. SI in plus nu se duce nimeni al scoala sa spuna ca are cel mai destept copil din scoala sau si mai rau sa dea sapga pt ca odrasla sa aiba note mari. In consecinta pe copil il doare la basca pt ca ma-sa sau tac-su se ocupa cu diriga.... Fiecare avem partea noastra de vina. pt ce se intampla la noi In rest success Ana si poate mai multi profesori ca tine se vor organiza pt a incepe schimbarea si la noi. "

De la : SANDA STEFAN

15 Ianuarie 2016

" Bunà ziua . Mà numesc Sanda Stefan si locuiesc la Paris de 10 ani . Am trei copii scolarizati . Droarece neavând un domiciliu stabil 5-6 ani am shimbat copiii in diferite scoli din suburbiile Parisului si din Paris . Và rog , nu mai compara?i invatamântul român cu cel Francez pentru cà noi suntem cu cel putin 2 ani superiori . Tinuta din Franta este deplirabila (pantaloni rupti camasi rupte de toate culorile si tunsoarea ....nu và mai spun . Copiii fumeaza se drogheaza si vorbesc fara politete profesorilor. Pe scurt învàtàmântul Francez este un dezastru.. Dacà doreste doamna profesoara mà poate contacta la nr de telefon : 0699945767 O zi placuta va doresc "

De la : CATA_28CATA

15 Ianuarie 2016

" am doi baieti de 14 si 17 ani , studiaza in Franta de 3 ani, coincidenta chiar in regiunea din care face parte si La Rochelle, Poitou Charentes. Am parcurs scoala primara, cu cel mic , colegiu cu ambii si liceu cu cel mare. Da...sint extrem de vigilenti la absente, dar pentru alt motiv, integritatea copilului, nu au uniforme cucoana, nimeni nu este obligat sa invete, in schimb evaluarea este exigenta. Notele sint corect acordate, elevul este incurajat sa aiba opinii si este corect consiliat. In 3 ani nu au simtit ca sint tratati ca straini, cel mare este reprezentantul elevilor in consiliul profesoral. ,,Sedinta cu parintii,, este de fapt sedinta cu parintele, nu stiu ce povesti spune dna doctorand la Poitiers. Copilul cel mare a venit foarte bine pregatit din Romania, ceea ce arata ca invatamantul nu este la pamant, dar este intr un regres vizibil. Nici in Franta nu se invata, sint elevi ce repeta pentru a 3 a oara clasa. Educatia unui copil , nu sta in uniforma si in frezura, personal le consider reminiscente chineze ale epocii de aur, ca si exigenta dusa la extrem, care este tot pentru parinti incapabili de a si constientiza copiii, in privinda importantei studiului. Performante se pot face si in Romania si in Franta, in sisteme diferite. Consider, ca de baza, este calitatea biologica a copilului, mediul de viata, calitatea profesionala a dascalului! restul sint imbecilitati! "

De la : COCA SOMLEA

14 Ianuarie 2016

" aveti dreptate cu copii dar profesorii care nu iau nici macar 5 la evaluari.... De ei nu spinet I mimic.......... "

De la : VARARIU

14 Ianuarie 2016

" Eu sint in virsta pe atunci nu erau absente AVeam un carnet de note care la sfirsit avea 3 pagini de observatie unde profesorul nota tot ce greseli faceai stateai cu miinele la spate si se auzea musca cind se preda o lectie Daca se intimpla in timpul orei sa vina cineva mai invirsta in casa cu toti ne ridicam in picioare si spuneam buna ziua .Era un respect deosebit Acestea se intimplau in anul 1962 Astazi scoala este pentru uni o parada a modei si pentru profesori un blestem NO COMENT DE AFACERI CU DROGURI E CEVA LA MODA ATIT AM AVUT DE ZIS "

De la : IULIA

14 Ianuarie 2016

" Am fost si eu intr-un schimb scolar cand eram la liceu - nu in La Rochelle, ci la Nantes, nu foarte departe. Elevii de liceu po?teau joint-uri in fata scolii, in vazul tuturor... Deci poate acel liceu la care doamna care a scris articolul preda e o situatie particulara... "

De la : ELENA ADRIANA DOBRINOIU

14 Ianuarie 2016

" As vrea sa comunicam pe e-mail , d-ra doctorand. Si eu sunt doctoran dla Universitatea din Bucuresti, Facultatea de Filosofie si scriu o teza despre Starea managementului eticii in invatamantul romanesc. Imi doresc o bursa a Guvernului francez pentru doctorat in cotutela cu un profesor din Franta. Ai putea sa imi sugerezi o universite cu Facultate de Filosofie sau cev ainterdisciplinar? Multumesc anticipat. Elena Dobrinoiu "

De la : MONICA

14 Ianuarie 2016

" Din nefericire, adevarul nu este doar acesta, Este o felie de adevar si in faptul ca scoala franceza nu e toata ca la colegiul mentionat aici dar si o alta ca in Romania sunt scoli care au rezultate si unde disciplina se respecta si oamenii fac treaba, elevii sunt buni si invata iar mai tarziu devin cineva. Nu putem pleca toti din Romania, exista oameni care se lupta in tara pentru schimbare si fac eforturi. Doar ca dureaza mult si noi nu mai avem rabdare. Si nici eroi care sa isi dea viata sau macar timpul pentru altii. Astazi EU e mai important decat NOI. "

De la : INTERESANT

14 Ianuarie 2016

" Interesant, dar sincer incacnu vad cum tinuta obligatorie duce/are vreo legatura cu performanta. Mie mi se pare ca nu face decat sa inhibe. Consider ca sunt alte asptecte mult mai ingrijoratoare privind sistemul de invatamant din Romania si nu nunai. "

De la : SEBA

14 Ianuarie 2016

" Un mare cacat pretentile liceului, nu inteleg ce legatura are dimensiunea tocului cu performantele elevilor, cat despre invatamantul francez nu am auzit niciodata sa fie vreo elita. Copiii emigrantilor romani, inscrisi la scolile Uniunii socheaza profesorii cu cunostintele lor ( ma refer la clasele 1-8 ) Deci doamna profesoara din Franta...mananci cacat, elevii tai nu se compara cu elevii liceelor de elita din Romania sau Rusia "

De la : DIANA

14 Ianuarie 2016

" Nu stiu ce fel de persoana pot spune ca este profesoara aceasta, daca are impresia ca vremurile acelea in care adolescentii invatau de frica si erau ca la armata e o solutie civilizata, moderna si buna pe termen lung. De ce sa luam sistemul francez ca un model? De ce nu unul care chiar a fost recunoscut ca cel mai bun din lume, ca Finlanda? Problema, intr-adevar, nu este numai la elevi. Ca sunt unii care chiulesc "la bar" si nu se duc la ore sau sunt total dezinteresati, este cu totul natural. Ceea ce nu e natural este indesarea informatiilor in capul tuturor, silirea lor sa invete. Si ca idee, de ce "chiulitul la bar" exclude pregatirea scolara? Asa cum nu toti elevii sunt la liceu sa invete si sa se pregateasca pentru viata, asa nici toti profesorii de la liceu nu sunt pregatiti sau nu au "starea de spirit" necesara sa-si predea lectia. Am terminat liceul anul trecut. Am intrat prima din clasa la facultate. Eu si colegii mei am avut indeajuns de multe absente cat sa fim incadrati la "chiulangii" si "chiulangii care se duc in bar", dar care tot am reusit sa luam 10 la bacalaureat si sa avem o cultura generala. Si nu se datoreaza faptului ca nu suntem silitori. Am intalnit profesori care te inspirau sa vii la orele lor chiar si daca erai bolnav, dar am intalnit si profesori care incercau sa te tine sub frica unei absente sau a unei note mici. Cea de-a doua nu mai functioneaza de mult, cel putin pentru cei care sunt constienti ca nu e o tehnica admirabila. In Finlanda niciun profesor nu este nerespectuos cu elevii(a trebuit sa ajung la facultate pentru a intelege in ce consta cu adevarat respectul profesor-student), nu esti facut de rusine daca ai luat o nota mica sau nu stii sa raspunzi la ora, ci reusesc sa isi inspire elevii sa invete pentru ei. In Romania, se pleaca de la premisa ca toti sunt hoti care vor sa copieze la bac, iar singura metoda e sa ii convingem pe elevi sa stea drepti ca in armata si sa execute ordinele. Ori dupa mine, practica mi se pare jenanta. La fel ca articolul doamnei in cauza, care compara doua institutii care sunt complet diferite. Poate ca si alte licee de la noi din tara vor purta mandre uniforma, frizura standard si papuci cu fundita daca ar avea aceeasi incredere in "mentorii" lor sau macar, aceleasi beneficii. Cate licee din tara pun la dispozitie echipamente decente ca elevii sa invete practica? Doamna din cauza a facut o comparatie nu prea bine gandita. Dar prin simplul articol lipsit de argumentare si care doar aduce plangeri se doveseste ca nu a gasit o metoda mai buna de a-si inspira elevii decat sa ii condamne. "

De la : OTILIA

14 Ianuarie 2016

" Da, cine nu a fost vreodata in Franta, poate cumpara aceasta poveste.Cine a fost stie ca francezii sunt crescuti de mici ca niste robotei cu program fix, masa fixa, plimbari la ora fixa si ..... gandesc tot atat cat niste robotei. Nu am nimic cu natiunea franceza in sine, dar orice sistem de UNIFORMIZARE chiar spala pe creier oamenii. Suedia e o tara in care sunt scoli fara banci, copiii stand pe jos sau pe canapele, unde se invata in grupuri cu varsta mixta si fiecare elev decide impreuna cu profesorul cata materie vrea sa invete. Si pe termen lung, este mai mult decat vizibil ca adultii crescuti in acest fel sunt mult mai relaxati, mai creativi, maibucurosi de viata, mai putin critici, barfitori si duali (caracteristici fundamentale ale poporului francez). Deci, pe termen scurt, poate ca ai rezultate mai bune (social vorbind), dar pe termen lung pretul platit nu merita deloc. "

De la : TILEA ION

14 Ianuarie 2016

" Libertatea cucerita in 1989 are si efectele ei negative respectiv excesul de libertate pe care ni-l asumam fiecare(vezi atitudinea CND in cazul relatiei bursa-absente la elevi). Romania a avut Franta drept model educational multa vreme in istoria ei. In ultimii ani am observat ca ne cautam modele in lumea anglo-saxona sau normanda ceea ce mi se pare chiar nociv. Oricum ca sa nu lungesc vorba relatia profesor elev-respectiv exigenta-toleranta a cam luat-o razna si se pare ca doar profesorii sunt de vina. E un mare pericol pt. echilibrul educatiei adolescentilor(adultii de mai tarziu). Sper ca pana la urma societatea sa gaseasca metode de autoreglaj, altminteri toleranta excesiva va duce in mod categoric la degradarea calitatii actului profesional si educativ. "

De la : ADRIANA

14 Ianuarie 2016

" Grozav! As intreba-o si eu pe aceasta doamna profesoara daca dumneaei nu este produsul scolii romanesti. As mai vrea sa stiu daca vorbeste din auzite sau cunoaste realitatea filtrata prin propria experinta. Stie oare doamna profesoara de la un liceu de prestigiu din Franta ca exista in tara aceasta, al carei invatamant i se pare mediocru, exista si copii exceptionali? Ca participa la concursuri internationale si sunt printre primii! Se pare ca... nu. Sa nu mai aruncam cu piatra ca un celebru romanas... Ca scoala romaneasca nu scoate tampiti! Copiii de aici, oriunde se duc in lume, sunt apreciati. Stiti, nu??? "

De la : OLGA BOJOI

14 Ianuarie 2016

" Un material foarte instructiv ,ce ar trebui cunoscut nu numai de elevi ,ci ?i de Ministerul Înv???mântului . "

De la : VLAD

14 Ianuarie 2016

" Va rog....terminati cu uniformele. Nu uniformele sunt problema, nici telefoanele. Hainele conteaza cat negrul sub unghie cand vine vorba de educatie. Poti invata si fara uniforma. Asemenea pentru barba, "cocul" micut, pantofii negrii cu toc de 3 cm. NU CONTEAZA. Cand vine vorba de telefonul mobil, nu el e problema. Trebuie tratata cauza, nu efectul. Si toate aceste articole fix pe efecte se bazeaza. Regulile impuse sunt urate de elevi, de aceea nici nu vor avea succes. Mentalitatea trebuie schimbata. Daca mergi la scoala pentru ca te obliga mama, evident ca stai pe telefon si nu-ti pasa de invatat. Daca mergi din proprie initiativa, pentru ca tu personal constientizezi ca fara o sa ajungi o oita analfabeta, este complet altceva. In cazul celei de-a doua situatii, nimeni nu se joaca pe telefon, lumea e atenta si priveste profesorul cu respect. Nu trebuie sa mergi la scoala cu frica. Nici asta nu este solutia. Un profesor trebuie sa-ti fie un prieten care te invata lucruri interesante si utile, nu un sef peste plebe. Trebuie schimbata atitudinea in primul rand, mentalitatea. De la o varsta frageda copii trebuie sa invete ce inseamna defapt valoarea(acum nu suntem invatati, si e usor sa o iei pe aratura, a se vedea nenumaratele statusuri care contin valoare in niste poze ale unor viitori esuati sociali prin prisma ratarii bacului),respectul si rolul pe care il are scoala si invatatura in dezvoltarea personala. Aici trebuie lucrat, nu la uniforme, barbi, tocuri si telefoane. Ps: telefoanele sunt foarte utile, ar trebui folosite mult mai des la scoala, da rin scop educativ. ps2: sunt elev, cls 11-a "

De la : BORS ALBERT CRISTIAN

14 Ianuarie 2016

" Adevarul Doare intotdeauna vis a vis si de cel care a postat stire este foarte adevarat ca : in scoala de azi nu mai exista exigenta decenta si cate altele .Ptr unii acest adevar doare ptr mine nu.Adevarul cica va va elibera acceptatil. Fiti mandrii de adevar ptr ca noi tot timpu traim in MINCIUNA si voi asta o stiti foarte bine. "

De la : PAPAGALOS

14 Ianuarie 2016

" ba. Shut up si ascultati. Bagati uniforme ca sunteti neam de tarani si nu merge ca in "danemarca". Oricum dispareti de pe planeta in 2 generatii si nu puteti da vina pe straini.., UNIFORMEEEEEEEeeeee "

De la : VERA

14 Ianuarie 2016

" Da...Si cand elevii romani merg afara sunt de 100 de ori mai buni decat ceilalti...fapt dovedit de prea multe ori "

De la : STEFAN

14 Ianuarie 2016

" Educatia nu sta in uniforme, tocuri de 3 cm si barba rasa. Cum nici intr-o diploma pe care scrie Rochelle. Asta e doar un fel de sacou Armani, geanta Prada etc. O alta fita. "

De la : TRAIAN GHEORGHE ONCIU

14 Ianuarie 2016

" Sunt de acord cu o singur? excep?ie: camerele video. S-a format o adev?rat? industrie a copiatului. De fiecare dat? s-au g?sit tot soiul de gadget-uri cu care s? se fraudeze. Numai un exemplu: elev la examen. în primele minute scrie pe ciorn?, ?se enerveaz??, mototo;e?te ciorna, o face ghem ?i o arunc? pe fereastr?. Ciorna con?inea exact subiectele date, cineva de afar? a cules-o ?i a început dictarea. Nu, nu sunt de acord cu sintagma ?camere video care inhib? inspira?ia? pentru c? dac? ar fi a?a nu s-ar mai transmite niciun recital televizat. Sintagma aceasta a fost introdus? tocmai de aceia ce nu mai pot acum copia în voie. "

De la : PROFA

14 Ianuarie 2016

" Din cand in cand, se trezeste cate un sclavete din strainatate sa scrie cate o scrisoare iluminatorie - in opinia lui - despre cat de nasol si urat e in tara. Asa si duduia de mai sus. Daca in tara a avut promovabilitate mediocra la bac, inseamna ca a lucrat la un liceu slab, daca a lucrat la un liceu slab, inseamna ca nu a putut ajunge in altul mai bun si nici nu s-a prea omorat la ore cu predarea. Compunerea de clasa a V-a nu-i face cinste si o dezonoreaza, atat ca fosta profesoara in tara, cat si ca actual sclavete in sistemul educational francez. Interesant e cum toti muritorii de foame, cum plecara un pic pe afara sa lucreze, cum ii izbi viziunea, cunoasterea si vocatia de rascolire istorica. Cum isi luara aifon si haine de la H&M, cum devenira destepte. Sunt curioasa ce a facut "profesoara din Franta" pentru sistemul de educatie din Romania, cat a profesat aici. Daca a facut ceva notabil, atunci sa se planga!!! "

De la : DOMNICA COJOCARU

14 Ianuarie 2016

" Sunt de-acord cu dmv. In totalitate,va doresc mult succes in cariera! "

De la : CRISTI

14 Ianuarie 2016

" Are totala dreptate....educatia in Romania e la pamant...oricine nu e de acord cu asta este pe dinafara...si da....calitatea sistemului aduce calitatea profesorilor si a elevilor....nu putem construi o elita stand cu mainile in san....oricum....doar tarile fara viitor nu investesc in educatie.Romania e printre ele. "

De la : GIGEL

14 Ianuarie 2016

" Ceea ce a scris este din amintiri,dar cred ca daca era o fata scolita ii scria ministrului roman de resort nu publica in presa.Asta nu ajuta cu nimic pe nimeni-este un articol de barfe si dezorientare pshihologica. "

De la : VALERIA MIHAILOVICI

14 Ianuarie 2016

" O frustrata ... care spune ce bun era invatamantul cand spunea tata nostru ca sa nu o scoata la tabla...si nu recunoaste ca educatia nu se face prin terorizarea copiilor. Si ca acum s-a ajuns unde s-a ajuns pentru ca profesorii sunt niste incompetenti si nu sunt in stare sa gestioneze o mana/clasa de copii. Sa nu comparam o scoala privata care are reguli de eticheta si prestigiu cu modelul unei scoli comuniste care produce someri pe banda rulanta. "

De la : VALERIA MIHAILOVICI

14 Ianuarie 2016

" O frustrata ... care spune ce bun era invatamantul cand spunea tata nostru ca sa nu o scoata la tabla...si nu recunoaste ca educatia nu se face prin terorizarea copiilor. Si ca acum s-a ajuns unde s-a ajuns pentru ca profesorii sunt niste incompetenti si nu sunt in stare sa gestioneze o mana/clasa de copii. Sa nu comparam o scoala privata care are reguli de eticheta si prestigiu cu modelul unei scoli comuniste care produce someri pe banda rulanta. "

De la : MANTA CALIN

14 Ianuarie 2016

" Nu este o noutate ca invatamintul romanesc , ca si sanatatea e pe butuci...Nu mi se par extraordinare cerintele franceze...e normal sa respecti o anumita conduita....Nu as insista pe cm/ toc si aspectul exterior, dar respect, munca , disciplina trebuie sa existe in scoala. La noi parintii asteapta sa i educe profesorii si invers..E clar dezinteresul celor mai multi profesori si lipsa crasa de educatie a multor elevi...Nu au educatie parintii si bunicii lor/ de unde sa invete copiii??? In loc sa fim circotasi si sa i criticam pe altii cred ca ar fi mult mai bine sa ne uitam putin in oglinda ! E ca in sanatate- Doctorii au obligatii iar pacientii au drepturi !!?? Nici nu pot sa rid la o asemenea gluma proasta care exista in conceptia majoritatii romanilor !! "

De la : GABI

14 Ianuarie 2016

" Dar despre profesori nu ne-ati spus nimic...fumeaza in pauze cu elevii,asa cum se practica in unele institutii romanesti?Isi fac datoria la ora,sau lucreaza preferential,numai cu elevii pe care ii pregatesc in particular?Dreptatea este undeva la mijloc,d-na profesoara,un profesor exigent si cu tinuta morala ireprosabila stie cum sa isi castige respectul...daca tot ati amintit de filmul"Liceenii",luati-o etalon pe "Isoscel"! "

De la : STEFAN NICOLAU

14 Ianuarie 2016

" Mesajul trebuie sa ajunga la Ministerul Educatiei si la toti cei care lucreaza in scolile din Romania ! Poate realizeaza cum si-ar putea reveni scoala romaneasca ! "

De la : LIDIA

14 Ianuarie 2016

" Intr-adevar e un sistem bine infipt (mai ales in era digitala in care traim ), multi elevi sunt distrasi de media si inteleg restrictiile din scolile franceze, dar pe de alta parte mi se par putin amuzante, ba mai mult..nejustificate in ziua de azi. Un elev nu trebuie judecat dupa felul cum se imbraca, obligat sa se conformeze la o anumita tinuta , in general ceea ce tine de exterior. Aici in Danemarca nu exista aceste restrictii ce tin foarte mult de maniere, aspect fizic samd..,mediul de lucru de la birou este relaxat, casual, iar in scoli, sau universitate exista o rigoare, dar aspectul fizic nu conteaza. "

De la : LIDIA

14 Ianuarie 2016

" Intr-adevar e un sistem bine infipt (mai ales in era digitala in care traim ), multi elevi sunt distrasi de media si inteleg restrictiile din scolile franceze, dar pe de alta parte mi se par putin amuzante, ba mai mult..nejustificate in ziua de azi. Un elev nu trebuie judecat dupa felul cum se imbraca, obligat sa se conformeze la o anumita tinuta , in general ceea ce tine de exterior. Aici in Danemarca nu exista aceste restrictii ce tin foarte mult de maniere, aspect fizic samd..,mediul de lucru de la birou este relaxat, casual, iar in scoli, sau universitate exista o rigoare, dar aspectul fizic nu conteaza. "

De la : ANDREEA

14 Ianuarie 2016

" Ati adus in discutie constructia ”inhiba inspiratia”, din punctul meu de vedere total nepotrivita in comaratia facuta, avand in vedere continuarea articolului. Unde isi are locul libertatea de exprimare, de simtire, de afirmare, de dorinta de a-ti lasa libera insipiratia in orice moment imprejurimile ti-o cer intr-un sistem de invatamant similar in constructie cu un regim total diferit de ceea ce inseamna democratie? Generalizand, un sistem de orice fel, de oriunde isi are golurile si calitatile sale, iar printe principiile pe care ni le-am asumat prin ”inhaintarea” intr-o uniune se regaseste cel al egalitatii, al ajutorului reciproc, al nediscriminarii - unde isi gasesc radacinile toate acestea in comparatia facuta? Mai mult decat atat, inteleg faptul ca v-ati pornit cariera de pe meleagurile Romaniei, ati fost dezamagita, ati avut sansa si ati ales un alt drum (fapt pentru care aveti felicitarile mele), dar oare nu ar fi corect fata de tara care asteapta mereu o schimbare sa fie sustinuta, ci nu criticata public chiar de catre unul dintre cei ce ar putea fi schimbarea? Aveti asteptarile unui sistem care sa functioneze mai bine? Ajutati, nu criticati. Asta cred ca ar trebui sa fie primul lucru invatat odata ajunsi pe alte teritorii. "

De la : BABA NOVAC

14 Ianuarie 2016

" foarte frumos explicat si aplicat. intrebarea este daca va reusi Romania sa faca un astfel de lucru in urmatorul mileniu. nu mie dor de anii '90 dar de partea asta chiar mie dor. si asta nu ca eram eu usa de biserica, dar in perioada asta am invatat ce inseamna respect si responsabilitate in viata. pacat ca tineretul are lipsa de respect fata de orice, tarziu in viata vor vedea ca ce trebuiau sa invete si-au batut joc chiar de ei insisi. regretele vor fi tardive, timpul nu-l poti da inapoi. "

De la : TEODORESCU

14 Ianuarie 2016

" Da, eu locuiesc in Franta si imi place foarte mult . Asa ar trebui sa fie si in Romania dar .... democratia a fost inteleasa gresit. "

De la : EMRYS

14 Ianuarie 2016

" Mda, o alta metoda de invatamant de tip "lagar de concentrare". Nu asa ar trebui sa fie scoala. Sa ne uitam la Finlanda si Norvegia(doar doua exemple), la sistemul lor educational si la intreaga societate cu tot cu PIB, somaj, nivelul de trai si analfabetism. Scolile si liceele lor nu sunt lagare de concentrare, sistemul romanesc de invatamant e o gluma proasta, dar nici cel francez nu e cu mult mai bun. Descrierea de mai sus e o scoala de dresaj comunista, nu un liceu. "

De la : MIHAI

14 Ianuarie 2016

" Da Doamne si la noi un ministru care sa aib? curaj sa copieze un regulament clar ca cel pe care l-ai descris mai sus. "

De la : VIRGILIU

14 Ianuarie 2016

" Înv???mântul românesc ,dup? 1989,a fost erodat de tot felul de reforme ,care de care mai n?stru?nic?.Scopul era s? se democratizeze ,s? fie eliminat tot ce era comunist,începând de la uniform?.S-a importat din Occident tot felul de idei,concep?ii,f?r? s? se fac? o analiz? ,f?r? patim?, a vechiului sistem ?i s? se elimine p?r?ile negative.A fost o adev?rat? brambureal?,care,din p?cate,nu s-a încheiat.Ceeace relateaz? colega mea mai tân?r? din Fran?a, am cunoscut la liceul pe care l-am terminat în urm? cu o jum?tate de secol.Felicit?ri pentru articol!A bon entendeur,salut! "

De la : MARI

14 Ianuarie 2016

" Multumiesc pentru informatiile ,pretioase. "

De la : MARIA

14 Ianuarie 2016

" Nici nu stiu daca sa rad sau sa plang cat de departe este sistemul educational din Romania de ceea ce este NORMAL, DECENT, PERFORMANT, etc Concluzia e clara, totul depinde de SISTEM / LEGE - asa e sfant pentru rasa unama! Aici nu mai incape loc de negot, nepotism, parinti influenti, cu bani sau fara ...TOATA LUMEA E LA FEL. "Cea mai puternica arma din lume este EDUCATIA" (Albert Einstein) "

De la : NICOLAIE

14 Ianuarie 2016

" Omului cu ciocanul in mana toate lucrurile i se par cuie! Copilul meu este clasa a 7-tea. Programa de invatamant este supraincarcata, si am asistat cum sistemul de invatamant din Romaniaultimilor ani a furat copilaria copilului meu si a altor copii. Volumul de informatie este urias, si multi dintre profesorii care ar trebui sa predea aceasta informatie in ore fac diferentieri intre elevii care platesc meditatii (50 Ron/ora) si cei care nu-si permit. Pentru cei care vor sa se incartiruiasca exista (inca) licee militare si scoli militare. Scriu acestei Doamne care are impresia ca - facand parte din staff-ul unui liceu occidental l-a apucat pe Dumnezeu de picior ca cea mai importanta lectie pe care dascalii nostri (actuali si trecuti) nu o stiu livra este lectia Bunului Simt. Am facut un liceu militar in Romania anilor 80-90. Am luat picioare in fund si pumni in gura de la "Dascali" a caror pregatire profesionala si tinuta morala era mai mult decat dubitabila. Dati copiilor dreptul sa fie copii si invatatii pe elevi bunul simt si respectul prin propriul exemplu. Nu-i incartiruiti si nu-i uniformizati.. asta este treaba de armata. Si .. nu va mai purtati nasul pe sus cu galoanele de pe umar, ca atata timp cat na-ti inteles esentialul din ceea ce inseamna educatie, nu mai coteaza unde predati. Succes si trezie! Deschideti ochii si priviti in clar. "

De la : ANA BANGU

14 Ianuarie 2016

" Superb materialul. Personal, sunt spre sfarsit de cariera in invatamant, aici, la noi, in Romania. Asa ca, perioada "Liceenii"-lor, am prins-o din plin. Nu stiu daca se vor schimba in bine lucrurile in invatamant la noi aici...sunt destul de pesimista. Voi pleca din invatamant cu un gust tare amar... "

De la : CLAUDIA

14 Ianuarie 2016

" Buna ziua!Citind descrierea facuta a acestui liceu de prestigiu,m-am dus inapoi, in timp,si mi-am improspatat memoria!..timpurile in care am studiat eu, fiind in prag de a implini 40 ani,au fost timpuri de disciplina,respect si frica!Pentru da aveam frica! O intrebare as avea,daca imi permiteti, acest liceu din Franta functioneaza in regim privat sau este bugetar? ! Numai bine! "

De la : ALEX

14 Ianuarie 2016

" In Franta nici profesorii universitari nu isi dau jos pantalonii in fata elevilor pentru a le dovedi ca 'omul curat se cunoaste dupa chiloti', de asemenea, nu le tin predica 30 de minute despre cum trebuie sa te speli la fund sau ce trebuie sa faci cand te duci la femei. "

De la : MANCIU M.

14 Ianuarie 2016

" Daaaaa! Un articol extraordinar. De pus ?i de citit în toate cancelariile ?colilor ?i mai ales la minister. Drepturile ?i mai ales obliga?iile elevilor trebuiesc stabilite prin acel regulament de ordine interioar? ?i semnat de p?rin?i împreun? cu copiii lor. În felul acesta s-ar elimina haosul din ?coli iar copiii ar fi determina?i s? înve?e. Mai este ?i partea cealalt?. Educatorii-profesorii care trebuie s? fie ?i ei determina?i s? vin? la ore preg?ti?i. Nu generaliz?m dar sunt situa?ii ?i nu pu?ine când ace?tia vin total nepreg?ti?i. Acas? trebuie s?-?i faci temele: preg?tirea orelor teoretic? ?i practic?. În clas? trebuie s? atragi privirea ?i aten?ia copiilor asupra temei pe care o expui. În momentul când copiii nu prezint? interes pentru lec?ia ta înseamn? c? ai probleme ?i se impun ni?te m?suri. diminuarea salariului sau excluderea, dar ?i remunera?ia pe m?sura calit??ii orelor. ?i acest lucru se poate face printr-un sondaj asupra elevilor. A? mai sugera ceva. Limitarea sarcinei de serviciu la o singur? norm? pe lun?. Tocmai pentru a oferi timp de preg?tire lec?iilor. Ori sunt multe cazuri când profesorii sunt r?spl?ti?i cu dou? sau chiar cu trei norme ceea ce duce mai mult ca sigur la superficialitate. Ar mai fi ?i a treia problem? care este cea mai important?. Ministerul care trebuie neap?rat reformat. Împrosp?tat cu oameni care s? fie capabili s? reformeze întreg sistemul ?i programele ?colare care supra încarc? timpul ?i capacitatea mental? a copilului. Ori copiii odat? ie?i?i pe poarta ?colii au dreptul la activit??i de recreere ca atunci când revine s? fie odihnit ?i cu sete de a absorbii noi cuno?tin?e. prof. Manciu M. "

De la : ADRIANA

13 Ianuarie 2016

" E un exemplu dintr-un singur liceu din Franta. Asta nu inseamna ca peste tot e la fel. In Ile de France nu se aplica. Aici e o comparatie punctuala intre 2 licee, nu e vorba de 2 sisteme. "

De la : ANDREI

13 Ianuarie 2016

" Articolul e o descriere a sistemului educational din Franta, si o experienta personala intr-un liceu. Dar, o parere, niste argumente pro sau contra ? Am inteles, exista frustrari, dar dincolo de ele ? "

De la : MIRELA

13 Ianuarie 2016

" Este simplu sa vorbim din exterior...comentariile sunt libere faptele sunt sacre...cunosc elevi de exceptie si profesori de exceptie romani..."Padure fara uscaturi nu exista "...in orice tara ar fi! Daca se vrea se poate...e simplu sa improscam cu noroi...Scoala romaneasca a dat oameni de exceptie ...care sunt folositi de alte tari datorita factorilor politici mediocri romanesti nu a scolii romanesti.............. "